انتخاب مناسب ترین دامنه سایت

انتخاب مناسب ترین دامنه سایت برای ‌سایت شرکت‌ به اندازه انتخاب نام شرکت مهم است. در این دنیایی که اکثر افراد از تکنولوژی استفاده می کنند، احتمال این که مردم از راه های آنلاین، با تجارت و شرکت شما آشنا شوند، زیاد است. هم چنین در رابطه با تاثیر مناسب ترین دامنه سایت در سئو سایت نکات مهمی بیان شده اما همه ی آن ها کاربردی نبوده و بعضی از این نکات تاثیر خود را به کلی از دست داده اند. یکی از این موارد استفاده، نام سایت در دامنه است. مناسب ترین دامنه سایت برای به خاطر سپاری سایت و خدمات شما بوده و تاثیری در سئو سایت شما ندارد. متخصصان آمازایران در این مرحله نیز، شما را تنها نمی گذارند و شما می توانید از تجارب و تخصص تیم ما در این زمینه استفاده های لازم را به عمل آورید. البته شما میتوانید با خواندن این مطلب نیز، از راهنمایی های لازم در انتخاب مناسب ترین دامنه سایت خود برخوردار شوید.

پاساژ اینترنتی آمازایران | نام مناسب برای دامنه سایت
  • دامنه ملی و تاثیر آن

این موضوع به حیطع جغرافیایی فعالیت شما بستگی دارد. اگر تنها در ایران فعالیت می کنید بهتر است دامنه ir را انتخاب کنید چون گوگل با این کار متوجه می شود شما می خواهید در حیطه ملی خود فعالیت کنید وپرتبه بهتری به شما می دهد. برای سطح بین المللی بهتر است از دامنه های معروف com , org  و … استفاده کنید.

  • هم نام بودن نام دامنه با نام شرکت

انتخاب مناسب ترین دامنه، بر روی برند و نام تجاری شرکت ‌تان تاثیر می‌گذارد. انجام این کار، یعنی هم‌نام بودن نام شرکت با نام دامنه، شناسایی نام تجاری شما را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند.

  • نام دامنه هرچه کوتاه تر باشد، بهتر است

یک نام دامنه می‌تواند تا 67 کاراکتر طول داشته باشد. البته این بدین معنی نیست که نام دامنه‌تان باید نزدیک به 67 کاراکتر طول داشته باشد.

آیا صاحب دامنه و سابقه اش تاثیری در سئو دارد؟

  • هر چه دامنه شما قدیمی تر باشد، برای گوگل محبوب تر بوده و رنک تان بالاتر است. هم چنین خطاهای سایت های قدیمی توسط گوگل راحت تر بخشیده می شوند.

  • خرید دامنه برای چندین سال به گوگل می گوید شما در کار خودتان، جدی تر هستید و اولویت بالاتری دارید.

  • مالکیت دامنه را در هنگام استفاده از دامنه تغییر ندهید. زیرا این کار، باعث پاک شدن تمامی سوابق دامنه می شود.

  • اگر قبلا مالک سایت های اسپمر بوده اید، مالک دامنه جدید سایت نباشید زیرا ممکن است بر روی سایت تاثیر منفی بگذارد.