چگونه از بحران اقتصادی نجات پیدا کنیم؟

در شرایط اقتصادی بد، یافتن راهکارهای اجرایی که بتواند تا حدی اوضاع نابسامان اقتصادی را بهبود بدهد و یا حتی از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند، بیش از پیش احساس می شود. یک فروشنده موفق در بحران اقتصادی به دنبال راهکارها در فضایی است که رقابت کمرنگ تر می شود. در واقع بهترین کار، افزایش معاملات بدون افزایش حجم سرمایه است که بتوانید سرمایه خود را حفظ کنید.

پاساژ اینترنتی آمازایران | رهایی از بحران اقتصادی | چگونه از بحران اقتصادی نجات پیدا کنیم

6 راهکار پیشنهادی برای شما:

  • همدلی با کارکنان

    اولین قدم صحبت کردن با کارمندان در مورد اوضاع سخت بحران اقتصادی موجود و همدلی با ان ها برای گذر از این شرایط سخت است. با این کار، کارکنانی که نگران شغل خود هستند، شرایط را بهتر درک کرده و از تمام توان برای حل این مشکل استفاده می کنند.

  • مشتریان قدیمی را حفظ کنید:

    می توانید با فرستادن یک پیغام، یک تماس تلفنی یا صرف ناهار به مشتری قدیمی، دوباره رابطه تجاری با او برقرار کنید. یا از طریق پست الکترونیک می توانید یک پیشنهاد همکاری مجدد یا تخفیف همراه با درخواست معامله خود ارسال کنید. زیرا هزینه ی یافتن یک مشتری جدید در بحران اقتصادی ، 5 برابر بیشتر از حفظ رابطه با مشتریان قدیمی است.

  • دادن نمونه رایگان(اشانتیون) از محصول به مشتریان:

    خوشحال کردن مشتری راهکاری است که باعث حفظ مشتریان قبلی شده و مشتریان جدیدی را نیز جذب می کند.

  • تبلیغ خلاقانه:

    باید مطمئن شوید که تبلیغات شما در بهترین مکان و جلوی دید عموم مردم قرار گرفته تا خوانندگان آگهی، بتوانند با شما تماس بگیرند.

  • در هنگام گرفتاری، از مشتریان خود بخواهید به شما کمک کنند!

    کسانی که در گذشته به آن ها کمک کرده اید، دوست دارند محبت شما را جبران کنند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، کمک خواستن از مشتریان برای تبلیغات خود است.

    راه دیگر ارائه رضایت نامه از طرف مشتریان است. اگر مشتری با نفوذی دارید که از همکاری با شما رضایت دارد، از او درخواست کنید با نوشته ای، معامله با شما را به دیگران توصیه کند.

  • جلب رضایت مشتری:

    برای پیشرفت در بازار، معاملات خود را با اعتبار و اعتماد پیش ببرید و برای جلب رضایت مشتری هرکاری می توانید انجام دهید. فراموش نکنید روابط صادقانه می تواند برای آینده کاری شما بسیار موثر باشد.