فروش اینترنتی و سئو چه رابطه ای باهم دارند؟

برای سایت هایی که در زمینه ی تجارت و بازرگانی کار می کنند، برای افزایش بازدید وب سایت، باید صفحات برای موتور های جستجو بهینه شود.  SEO( سئو ) مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.

اغلب بازدید های اینترنتی به گونه ای اتفاق می افتاد که بازدیدکننده ها عبارتی را در موتور جستجوگر وارد کرده و سپس به سراغ فروشگاه اینترنتی رفته اند، بنابراین رتبه خوب سایت شما در این موتورهای جستجو می تواند در این مورد بی نهایت تاثیر داشته باشد. کارشناسان آمازایران با داشتن ده ها سال سابقه در زمین سئو، بهینه سازی و تولید محتوای با ارزش در زمینه فروشگاه های اینترنتی، شما را در زمینه بالا بردن رتبه سایتتان یاری خواهند کرد.

استفاده از تبلیغات PPC  و SEO - آمازایران

اصول سئو بر دو نوع است :

پارامترهای درون سایت مانند نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگ ها، html تگ ها و بقیه موارد دیگر داخل سایت.

مانند بالابردن محبوبیت سایت، بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت لینک می شود، فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغ سایت در دیگر سایت های مرتبط.

این موارد را برای افزایش سئو باید رعایت کنید:

  • از کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید: کلماتی که در متن شما زیاد استفاده شدند و در مقاله اهمیت دارند. دقت کنید که در مورد افزایش این کلمه در محتوا زیاده روی نکنید.

  • تگTitle(عنوان): شما باید در تگTitle از کلماتی کوتاه، معنی دار و شامل کلمه کلیدی استفاده کنید.

  • description  در تگ: Meta  این متا توضیح مختصری درباره سایت شما می دهد که باید شامل جملات مرتبط و جذاب باشد. در موتور های جستجو متادیسکریپشن در پایین لینک نشان داده می شود.
  • سینتکس(Syntax) یا تعداد کاراکترها در تگ های Meta  وTitle: این تعداد در تگ Title حداکثر 65 کاراکتر و در تگ متا برای description کمتر از 158کاراکتر و برای keywords حداکثر 5 کلمه باشد.

  • شما برای نمایش سایت تان در گوگل یا سرویس های مشابه باید ابتدا آن را ثبت کنید. پس به نشانی ذیل بروید و پس از ثبت سایت خود، ۱۰ روز الی ۲ ماه طول می کشد تا به ربات های گوگل معرفی شود. هم چنین می توانید برای اطمینان از ثبت سایت تان جستجو کنید.

    https://www.google.com/intl/fa/add_url.html

  • فایلtxt :   اگر شما یک سایت دارید، می توانید این فایل را ایجاد کرده و در root اصلی سایت آپلود کنید. این فایل در عین اختیاری بودن بسیار مهم است. طرز نوشتن محتوای این فایل به این صورت است:

    User-agent: *
    Disallow: /cgi-bin/

    Disallow: /css/
    Disallow: /js/

    Sitemap: Enter Your Sitemap

    به جای Enter Your Sitemap آدرس xml سایت مپ خود را قرار دهید.

  • ALT  و Title در تگ های img و a: این مشخصات تاثیر زیادی در جستجوی عکس گوگل دارد. در حقیقت این دو، نام و مشخصات یک عکس را نشان می دهد.
  • لینک های جالب در یک صفحه ایجاد کنید:در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و در محتوای خود به صفحات دیگر داخل سایت و هم چنین به صفحات سایت های دیگر لینک داشته باشید. کلمات کلیدی و بعضی از کلمات در محتوا را با لینک قرار دهید و آن ها را پنهان نکنید.
  • استفاده از Validator: Validator  برای بهبود SEO سایت است. سایت W3C خطاهای سایت شما را شناسایی کرده و آن ها را ازبین می برد و در نتیجه رتبه سایت شما بالا می آید. بنابراین با مراجعه بهhttp://validator.w3.org  و وارد کردن آدرس سایت، خطاهای سایت خود را بفهمید.

آیا اینستاگرام می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد؟

  • اگر وب سایت دارید، بهتر است صفحه ی اینستاگرام خود را در سایت قرار دهید تا کاربران، سایت شما را در اینستاگرام هم دنبال کنند. هم چنین در صفحه ی اینستاگرام آدرس سایت خود را بگذارید زیرا تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد.
  • شبکه اینستاگرام نه تنها برای بازاریابی اینترنتی و کسب و کار مفید است بلکه یکی از راه های بالا بردن سئو سایت است.
  • در ضمن گذاشتن لینک در صفحه ی اینستاگرام باعث گرفتن یک لینک معتبر از یک شبکه ی اجتماعی بزرگ می شود. اینستاگرام بعد از گوگل پلاس گزینه ی مناسبی برای بالابردن سئو فروشگاه اینترنتی شما است.