ابزار گوگل برای بهینه سازی سئو

اگرمی خواهید نام تجاری تان در دیدرس مخاطبان و کاربران اینترنتی قرار گیرد و وضعیت برند تان ارتقا پیدا کند، باید از ابزار گوگل استفاده کنید. نقطه مشترکی که در بین همه ی این ابزارها وجود دارد این است که به وسیله ی آن ها می توانید ترافیک عظیمی را به وب سایت خود بکشانید. ما در آمازایران برای وب سایت شما، دو ابزار گوگل به نام گوگل آنالیز و گوگل وبمسترتولز را راه اندازی میکنیم و مهم ترین ویژگی های ابزار وبمستر گوگل را برای شما استفاده می کنیم. همچنین، این قابلیت ها و خدمات به صورت خلاصه در این صفحه توضیح داده می شود.

تجزیه و تحلیل گوگل:

گوگل آنالیز، پلت فرم قدرتمند، قابل اعتماد و همیشه در حال تحول توسط گوگل است. گوگل آنالیز رایگان است و هر کسی به راحتی می‌تواند آن را نصب کرده و استفاده کند. برای پیگیری معیارهای وب سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل با وبمستر تولز گوگل:

گوگل وبمستر تولز یکی از ابزار‌های بسیار قدرتمند و رایگان است که شما می‌توانید برای مدیریت و تحلیل سایت خود از آن کمک بگیرید. به شما توصیه میکنیم که اگر از این ابزار برای چک کردن کارایی وبسایت و یا بررسی رفتار کاربران استفاده نکرده اید هرچه زودتر این ابزار را برای بهینه سازی سایت خود در گوگل به سایت‌تان بیفزایید.

پاساژ اینترنتی آمازایران | ابزار گوگل برای بهینه سازی سئو

آمار و اطلاعات کلمات کلیدی

skyscraper

شما می‌توانید ترافیک دریافتی از کلمات کلیدی را در ابزار گوگل آنالیتیکز ببینید. امکان دسترسی به اطلاعات کلمات کلیدی در گوگل وبمستر نیز وجود دارد. اگرچه گوگل وبمستر تولز اطلاعاتی مشابه و به دقت گوگل آنالیتیکز ارائه نمی دهد اما این اطلاعات هرچند اندک می تواند کمک بسیاری به مدیران سایت بکند. اگر در گوگل وبمستر تولز وارد بخش Search Traffic و سپس بر روی گزینه    Search Queries  کلیک کنید اطلاعات مربوط به یک کلمه کلیدی مانند تعداد نمایش آن کلمه در نتایج جستجو ، تعداد کلیک ،CTR  و رتبه آن کلمه در نتایج گوگل را میتوانید ببینید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در بازه زمانی خاصی مثلا ماهیانه می تواند به شما یاری برساند که متوجه شوید مطالب و محتوایی که منتشر کرده اید چه مقدار برای کاربران مفید بوده است و اگر کاربران رغبتی به مطالب شما نداشته اند استراتژی خود را عوض کنید.

بررسی و رفع خطاهای دسترسی صفحات

skyscraper

وقتی بازدیدکننده های سایت شما امکان دسترسی به صفحه مشخصی را نداشته باشند ، شما ترافیک با ارزش و مشتری های زیادی را از دست می‌دهید. آنها به سادگی سایت دیگری پیدا خواهند کرد و از آن استفاده می‌کنند. اگر شما همه ی کار‌های سئو و بهینه سازی را انجام دهید و محتوای بسیار ناب نیز تولید کنید اما کاربران به آن دسترسی نداشته باشند  مثل این است که عملا هیچ کاری نکرده اید. پس بسیار مهم است که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این پیغام خطاها اقدام نمایید. در بخش Crawl اگر بر روی گزینه  Crawl Erros کلیک کنید میتوانید  آدرس صفحاتی از سایت شما را که گوگل امکان بررسی و خزیدن در آنها را ندارد و یا با بازکردن این صفحات با یکی از ارورهای HTTP  مانند 404، 503 یا 200 مواجه می گردد را مشاهده کنید. پس از برطرف کردن این خطاها مطمئن باشید که تمام بازدیدکننده گان به سایت و صفحات شما دسترسی دارند.

استفاده از ابزار Disavow

skyscraper

گاهی اوقات ممکن است سایت شما توسط گوگل جریمه شود حتی وقتی که کار اشتباهی را به عمد انجام نداده اید و دلیل این جریمه را نمیدانید. یکی از دلایل این جریمه ها ممکن است لینک های بی کیفیتی که به سایت شما وارد می‌شوند باشد. در این حالت شما نیاز دارید که این جریمه ها را رفع کنید تا در صورت امکان سایت شما به حالت قبل برگردد و رتبه از دست رفته خود را مجددا کسب کنید. شما با استفاده از ابزار Disavow گوگل وبمستر تولز میتوانید لینک های بی کیفیتی که به سایت شما داده شده اند را حذف کنید.
لینک های باید در یک فایل متنی ( txt )باشند و به صورت utf-8 ذخیره شده باشند.
پس از اینکه این لینک ها را با استفاده از این ابزار به گوگل معرفی کردید ، گوگل دیگر آنها را به عنوان لینک ورودی به سایت شما در نظر نمی گیرد.

تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت شما

skyscraper

اطلاعاتی در زمینه بک لینک های سایت خود را میتواند از وبمستر تولز کسب کنید. در بخش Search Traffic اگر بر روی گزینه Links to Your Site کلیک کنید می توانید تمام سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را ببینید. اگر در قسمت Who links the most بر روی گزینه more کلیک کنید تمامی لینک هایی ورودی سایت تان را میبینید.
ستون Domains نام دامنه هایی است که به شما لینک داده اند ، ستون Links تعداد لینک هایی که از هر دامنه به شما داده شده و  Linked pages نیز تعداد صفحاتی از سایت شماست که به آنها لینک داده شده است.

ابزار بررسی سرعت سایت

skyscraper

هنگامی که گوگل از الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی کرد، یکی از فاکتور های مهم در سئو سرعت سایت قرار گرفت. با استفاده از ابزار PageSpeed Insights شما می توانید بررسی کنید که چرا سرعت لود شدن محتویات سایت شما طولانی می شود. با افزایش سرعت لود سایت و کاهش زمان لود شما میتوانید شما می توانید کاربران سایت خود را راضی نگه داشته و آنها را زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید. در صورتی که زمان لود سایت شما  زیاد باشد شک نکنید که کاربران زیادی را از دست خواهید داد.برای دسترسی به این ابزار در وبمستر تولز گوگل بر روی گزینه Other Resources کلیک کرده و سپس گزینه PagesSpeed Insights را بزنید.در صفحه باز شده آدرس سایت خود را وارد کرده و بر روی Analyze کلیک کنید.با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد میتوانید سرعت لود سایت خودتان را افزایش دهید و زمان لود آن را تا حد زیادی کم کنید.

فعالسازی دریافت اطلاعیه های گوگل از طریق ایمیل

skyscraper

در وبمستر تولز گوگل بر روی دکمه سمت راست که شکل چرخ دنده نیز دارد کلیک کرده و سپس گزینه Webmaster Tools Preferences را بزنید. شما در این صفحه علاوه بر انتخاب زبان اطلاعیه های دریافتی که متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند میتوانید مشخص کنید که اطلاعیه های مهم برایتان ایمیل شود یا همه اطلاعیه ها.
اگر سایت شما جریمه شود و یا هر اتفاقی در گوگل وبمستر برای سایت شما ثبت شود بلافاصله برایتان ایمیل می شود.این یک راه بسیار ساده است تا زمانی که بر روی عوامل دیگر سئو و بهینه سازی کار میکنید خیالتان از سمت وبمستر گوگل راحت باشد.

استفاده از ابزار HTML Improvments

برای دسترسی به این ابزار در وبمستر تولز وارد بخش Search Appearance شده و سپس گزینه HTML Improvements را انتخاب کنید.این ابزار اطلاعاتی از قبیل مشکلاتی که در تگ عنوان ، تگ توضیحات و هر مشکلی که گوگل هنگام ایندکس کردن مطالب با آن مواجه می شود را به شما نشان می دهد.برای مثال شما میتوانید تگ های عنوان و توضیحاتی که تکراری ، خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه هستند را یافته و آن ها را بر اساس اصول سئو و بهینه سازی بازنویسی کنید.