تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب مشتری

skyscraper

دسترسی میلیون ها کاربر به رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسرجهان موجب شده تا این رسانه ها موردتوجه افراد و جوامع زیادی قرار بگیرد و به خصوص از محبوبیت خاصی در میان قشر جوان ما برخوردار شوند. به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال یکپارچه ، توسعه انواع رسانه های اجتماعی باعث می‌شود که مشتریان شما به راحتی و تنها با حضور در رسانه‌های اجتماعی بتوانند به خدمات شما دست یابند.  بنابراین شناخت صحیح این رسانه ها و نحوه استفاده از آن ها موجب می شود کاربران و بازدیدکننده های بیشتری از سایت شما بازدید کنند. به گونه ای که تاثیر آن برای شما غیر قابل باور است!!!

ویژگی های شبکه های اجتماعی (social media)

با ایجاد رابطه بین مخاطب و رسانه های اجتماعی، امکان ارسال بازخورد را تسهیل کده اند و کاربران را به این امر تشویق می کنند.

این رسانه ها کاربران را به لایک کردن، کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاری اطلاعات تشویق کرده و محدودیتی برای تولید محتوا و به اشتراک گذاری آن ندارند.

قبل محتوا برای مخاطبان فقط ارسال می شد و ارتباط یکطرفه ای وجود داشت ولی اکنون رسانه های اجتماعی فضایی را به وجود اورده که بتوان با مخاطبان گفت و گو انجام داد.

این رسانه ها باعث شده جماعت های آنلاین زیادی پیرامون مباحث مختلف و علایق مشترکی از جمله ورزشی ، فرهنگی ، سیاسی و … شکل بگیرد.

این راسنه ها به دلیل گستردگی زیادی که دارند، می توانند با افراد و سایت های مختلفی ارتباط برقرار کنند.

شبکه های اجتماعی و ترافیک سایت

skyscraper

ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش چشمگیر ترافیک سایت شما می‌شود و شما با پرداختن به امر تبلیغات در رسانه‎های اجتماعی می‌توانید نام تجاری خود را در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند توییتر، فیس بوک و گوگل پلاس، گسترش دهید. همچنین می‌توانید برای ارتقای ارائه خدمات و محصولات خود از کمپین‌های تبلیغاتی اجتماعی بهره بگیرید.

رقابت در شبکه های اجتماعی

skyscraper

توانایی و مهارت در تبلیغات به شما کمک می‌کند تا از رقابت‌ حاکم در رسانه‌های اجتماعی پیروز شوید. هدف باید پیام رسانی و بازاریابی محتوایی با دقت و توجه به نیاز مخاطبان باشد.

شبکه های اجتماعی برای مدیران

به نظر می‌رسد که بسیاری از مدیران در مورد رسانه‌ های اجتماعی تردید دارند و یا اطلاعی از چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی برای پیشبرد منافع کسب و کار شرکت خود ندارد.  مدیران باید برای رشد کسب و کار خود استراتژی استفاده از رسانه های اجتماعی را یاد بگیرند.

شبکه های اجتماعی می توانند یک فرصت باشند

پاساژ اینترنتی آمازایران | شبکه های اجتماعی و سئو

بعضی افراد از تعداد بازدید کم به سایت خود می نالند و می گویند با اینکه محتوای خوب و با کیفیتی داریم ولی  میزان بازدید از سایت ما کم است. درواقع اکثر آن ها دنبال راهی هستند که محصولات و خدمات شان به کاربران و مردم معرفی شود. ما به آن ها استفاده از شبکه های اجتماعی را پیشنهاد می کنیم! متخصصان سئو و وب اهمیت شبکه های اجتماعی را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیده اند که این شبکه ها هم از نظر سئو و هم از نظر وب مارکتینگ، در صورتی که درست عمل کنید، سود بسیاری برای شما خواهد داشت.

شبکه های اجتماعی و سئو چه را بطه ای با هم دارند؟

جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش صفحات بازدید شونده راهی مناسب برای افزایش فروش و کسب رتبه بهتری در الکسا می باشد. زیرا قرار دادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و امکان به اشتراک گذاری مطالب، نقش موثری بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در گوگل خواهد داشت. هم چنین شما به این طریق می توانید ارتباط دو طرفه با مشتریان خود داشته باشید و از نظرات و خواسته های آنان آگاه شوید. فیسبوک ، لینکدین، پینترست ، گوگل پلاس و توییتر از جمله مهم ترین شبکه های اجتماعی هستند.

به دلایل زیر هرگز شبکه های اجتماعی را فراموش نمی کنیم!

  • با تعداد زیادی از مشتریان مان که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، می توانیم ارتباط برقرار کنیم.

  • اگر شرکت ما شناخته شده نیست، مردم دوست دارند با لوگوی شرکت ماصحبت کنند، پس یک پروفایل شخصی داشته باشیم.

  • مشتریان را در جریان فعالیت فروشگاه های خود قرار دهیم.
  • بازخورد مشتریان نسبت به محصولات مان را سریع دریافت می کنیم.
  • اعلانات جدید در مورد کالا و یا خدمات مان انجام دهیم.
  • ارائه کوپن ها و یا کدهای تخفیف در مناسبت ها برای جذب مشتریان بالقوه
  • درنظر گرفتن نظرات و افکار جمعی مخاطبان مان برای اینکه تقاضاها افزایش یابد.
  • بالا رفتن وفاداری مشتریان به خدمات و محصولات مان
  • بالا رفتن فروش